MAHABBAH DAN UKHUWWAH ITU INDAH

Assalamualaikum W.B.T
Terima kasih atas kesudian singgah ke laman ini. Laman ini adalah wadah untuk saya mengungkapkan informasi, berita, aktiviti yang berkaitan Pertubuhan Pendidikan Ad-Deeniyyah untuk dikongsi bersama para pembaca.

Saya mengalu-alukan sebarang penulisan,wacana pemikiran dan cetusan minda daripada anda untuk dijadikan bahan renungan dalam Jurnal Abadi Ad-Deeniyyah. Wassalam




Followers

Friday, January 15, 2010

MADINAH MUNAWWARAH BANDAR HABIBBULLAH




Assalamualaikum wbr saudara saudari.
Sedikit catatan untuk dikongsi, kami menjejakkan kami di bumi barakah bandar bersemadinya Habibbullah kekasih Allah pada 1 November 2009. Bandar ini bersih, teratur dan berbaur perasaan apabila mengingatkan di sinilah Nabi besar junjungan S.A.W menegakkan syiar Islam hingga tersebar seluruh alam. Masjid Nabawi yang indah dan mengasyikkan pada waktu malam. Menitis air mata apabila saya menghampiri Makam Rasulullah, sahabat baginda Sayyidina Abu Bakar As Siddik dan Sayyidina Umar Al Khattab. Memasukki Taman Raudah (bilik Aisyah) yang telah dijanjikan oleh baginda Rasulullah sebahagian daripada Taman di Syurga ternyata terpegun seketika. Keharuman wangian yang menusuk kalbu, cerah indah neon berona bergulung dengan perasaan memohon keampunan dan syafaat Nabi. Mengasyikkan...kerana umat Muhammad mengadu rasa dalam pelbagai gaya. Saya sedar semua yang ditunjukkan itu adalah manifestasi kecintaan, kerinduan dan pengabdian hamba kepada pesuruh Allah yang menyampaikan wahyu Allah SWT. Masa yang diberi oleh petugas Masjid Nabawi terlalu singkat. Alhamdulillah, selama 9 hari di Maddinah, saya, Farid dan Amirul dapat berkunjung ke ekspo Pameran kisah Rasulullah. kami menginap di Hotel Moven Pick yang terletak di luar pagar Masjid Nabawi.

1 comment:

  1. Salam kak..moga suatu hari nanti saya juga berpeluang ke sana

    ReplyDelete