MAHABBAH DAN UKHUWWAH ITU INDAH

Assalamualaikum W.B.T
Terima kasih atas kesudian singgah ke laman ini. Laman ini adalah wadah untuk saya mengungkapkan informasi, berita, aktiviti yang berkaitan Pertubuhan Pendidikan Ad-Deeniyyah untuk dikongsi bersama para pembaca.

Saya mengalu-alukan sebarang penulisan,wacana pemikiran dan cetusan minda daripada anda untuk dijadikan bahan renungan dalam Jurnal Abadi Ad-Deeniyyah. Wassalam




Followers

Thursday, January 7, 2010

SELAMAT KEMBALI HAJI DAN HAJAH...


Assalamualaikum wbr

Saudara dan saudari yang dikasihi, maaf jua perkataan pertama dihulurkan kerana blog ini terhenti lebih daripada sebulan. Alhamdulillah saya merakamkan kesyukuran yang tidak terhingga atas nikmat Allah SWT kepada hamba-hamba-Nya yang mengharap keampunan dan keredhaan kepada Allah empunya Kerajaan Langit, Bumi dan atas segala apa yang diciptakan-Nya...Maha Suci Allah, Allah Maha Besar. Selawat dan Salam ke atas Junjungan Nabi Muhammad kekasih Allah.


Ya kami selamat sampai di KLIA pada 15 Disember 2009 pada jam 3.30 pagi dengan menaiki penerbangan SV2014. Perjalanan yang membahagiakan setelah delay kira-kira 6 jam. Kami dijadualkan pulang pada jam 7.00 pagi waktu Arab Saudi tetapi kami hanya bertolak pada jam 2 petang. Tiada masalah ketika berada di Terminal Haji, Jeddah cuma menghadapi karenah Pak Arab yang bertugas mengikut sistem mereka. Keseluruhannya, pasukan Tabung Haji banyak membantu jemaah haji Malaysia.


Saya akan mencoret serba sedikit pengalaman kami ketika berada di Kota Madinnah, Mekah Mukarramah, Hari Wukuf di Arafah, Mabit di Mudzalifah, melontar di Mina, melakukan tawaf dan saie di Bukit Safa dan Marwah. Insya-Allah perjalanan ahli-ahli Ad-Deeniyyah ini merupakan memori terindah untuk dikongsi bersama. Wassalam.

4 comments:

  1. Alhamdulillah atas kurniaan rezeki...semoga dikurniakan Haji Mabrur!

    ReplyDelete
  2. Terima kasih...akak telah doakan agar kawan-kawan ke sana dengan segera dan merasai apa yang akak rasa. Cepat Yob awak daftar

    ReplyDelete