MAHABBAH DAN UKHUWWAH ITU INDAH

Assalamualaikum W.B.T
Terima kasih atas kesudian singgah ke laman ini. Laman ini adalah wadah untuk saya mengungkapkan informasi, berita, aktiviti yang berkaitan Pertubuhan Pendidikan Ad-Deeniyyah untuk dikongsi bersama para pembaca.

Saya mengalu-alukan sebarang penulisan,wacana pemikiran dan cetusan minda daripada anda untuk dijadikan bahan renungan dalam Jurnal Abadi Ad-Deeniyyah. Wassalam




Followers

Monday, September 14, 2009

RAMADHAN AKAN BERAKHIR


Hari ini 25 Ramadhan..terasa cepatnya masa berlalu meninggalkan Ramadhan yang mulia. Masih segar waktu bersahur dengan Iman yang tidak berselera jika tidak dimasakkan ayam goreng dan telur kicap. Ramadhan mengajar saya makna kerendahan diri pada Ilahi dan mengajar saya nikmat bersyukur dengan apa yang saya nikmati. Tidak terhingga rahmat yang diberikan oleh-Nya buat manusia sekelian alam. Tidak terbayang bagaimana kuatnya Nabi Muhamad s.a.w dan sahabat-sahabat baginda menyegerakan parit membuat benteng menahan musuh Quraisy dan berperang dalam Perang Khandaq. Tidak terbayang wanita-wanita solehah berdiri teguh di medan peperangan..Ya Allah terimalah ibadah hamba-Mu yang cukup kecil di matamu itu..Berilah maghfirah-Mu kepada hamba-Mu yang mencari keredhaan dan kasih-Mu..

No comments:

Post a Comment